Slideshow

Sunday 16 October 2011

CINTA YANG AKAN TAMAT TEMPOH !!!!



Melihat kanak2 melompat kegembiraan aku turut gembira,skaligus rs ingin melompat sm.
Melihat kanak2 menangis krn tdk mendpt apa yg dimahukan,aku mesti kata cmtula kanak2 bila xdpt smpai kan mak ayah naik angin dbuatnya.
Tetapi cmne klu aku melihat org dewasa tiba2 melompat akibat terlalu gembira????Ataupun org dewasa menangis menghentak2 kaki krn gagal dlm sesuatu perkara???? dlm hati mesti kata apelaa dah tua bangka cmtu...tul tak?????
Cmtu gak aku tgk remaja menjalin cinta,wlaupun hati aku xbape sng tapi dlm hati kecil mesti terdetik okla tu org muda remaja...
Tapi cmne lak klu org tua menjalin cinta???Org tua je bleh laa terima tp cmne klu laki org,bini org yg anak dah berduyun bercinta dgn org lain???? org len tu plak bini org atau laki org????
cmne ek tgk org cmni???aku mesti ckp Ya Allah meluat betul tgk..pastu mesti ckp xpatut tul laa.
Klu cm leh terima dan tau keadaan sbnr mesti ckp ah patut laa tu..apa salah???
Semua kita tempuh dlm hidup ni mmg ade tempoh hayat mesti ade "expired date".org muda mesti mencr pasangan tu lumrah idup.Bila dah dpt dah mengakhiri pencarian dgn berkahwin,tmpoh hayat pun berakhir.Bermula laa episod len plak,episod membina kehidupan keluarga.Klu kanak2 lak dah berjy berakhirla tempoh hayatnya dan tiba ms bg bg aku,kita semua mengakhiri saat expire date kita lak...
Tempoh hayat zaman kanak2 bg aku dah lama berlalu,tempoh tuk aku merengek,menangis atau melompat2 kegembiraan dah xde dah.Tempoh hayat sbg remaja pun cmtu gak makin beransur nak tamat tempoh.
Sebagai org dewasa,aku kene melihat ape yg aku buat skrg selari dgn episod kehidupan yg aku lalui.Aku kene sedar kat mana episod aku dan jenguk gak skali skala episod yg dah aku lalui.
Pengalaman hidup adalah benda paling bermakna xkira best atau tak pengalaman tu.Sesuatu yg berlaku tak mungkin berulang lagi.Klu berulang pun jalan cerita mesti xsama.
Bercinta hanya tuk org muda,menangis atau melompat2 gembira hanya tuk kanak2.Bercinta hanya tuk org yg belum ada psgn dan tuk antara psgn dgn psgn..faham kan???Percintaan org tua ni cukup memalukan dan mudah terbabas,Klu terbabas mgkin lebih dasyat lg dr org muda.Pericintaan org muda lak byk tipu daya dan makan diri..Percintaan kanak2 cinta main pondok2..seronok.hehehe tapi xkira tua,muda,atau kanak2 mesti ada tamat tempoh.
Jadi skrg aku menilai,mencr tamat tempoh setiap yg aku lalui,dan menanti episod br dlm hidup aku.
Aku mengharapkan episod yg lebih baik dimasa akan dtg..dan episod2 yg akan dtg lebih bermakna.

No comments:

Post a Comment