Slideshow

Friday 23 September 2011

~MELEPASKAN RASA CINTA ITU LEBIH BAIK DARI MERANA~


Jangan bersedih ketika kita kehilangan cinta,tp bersedihla ketika keimanan kita yang hilang..
itulah kita.. lebih memberi keutamaan pada cinta sesama manusia sdgkan bukan itu yang sbnrnya tujuan kita.
Cinta membawa maksud pengertian yg berbeza dan meluas bg setiap org dan selalu memberi tafsiran mengikut apa yang dirasainya.
Menyintai seseorg tdk semestinya akan memiliki dirinya...Dan maksud cinta itu sndiri,kita akan melakukan apa sahaja demi utk melihat kebahgiaan si dia wlupun kdg kita terpaksa mengorbankan jiwa kita...
Dan adakalanya kita harus berhenti menyintai seseorg dan membiarkan cinta kita itu menjadi kenangan yang terindah di dalam hidup kita..Kadang kita perlu menerima hakikat jika tiada jodoh di antara kita, dan dia seharusnya lepaskan dan lupakan cinta itu kerana lebih baik dr memberi harapan pd hati kita...
Sedangkan kita tahu dan menyedari,bahawa org yg kita cintai lebih bahagia bersm insan lain..Masa depannya lebih terjamin,mengapa kita terus menyiksa diri kita menanti dan menunggu satu kemungkinan yang pastinya akan sia-sia kita lakukan.
Usahla kita memberi satu keyakinan palsu pd diri sendiri.Demi menyedapkan rasa supaya bertahan dan menunggu cinta itu mekar dan di balas dgn cinta jua..Demi utk bersm insan yg kita rskan perasaan yg hadir itu cinta tp kita terus merosakkan diri kita..Merosakkan masa dan membazirkan waktu-waktu yang berlalu tanpa menerima cinta yang lain,seolah2 tiada mata utk memandang hati ikhlas yg boleh menerima kita seadanya.
Sedangkan umur kita tidak berhenti begitu saja,terus berjalan tnpa menunggu kita.Dan sedang kini kita masih menyendiri keseorangan dan sunyi yang berpanjangan..Cubalah menerima kenyataan si dia bukan lagu utk kita.
Amat sukar utk melupakan seseorg yg pernah bhgia bersm..Utk melupakan semua kenangan suka duka itu tidak mungkin tp kita harus tabah dan akur akan hakikat yg telah kita terima..Kadang kala bicara tentang cinta memang mudah tp bg mereka yg melalui saat getir ini amat susah utk menghadapi.
Berbicara ttg cinta mmg mudah..Cinta itu segalanya indah,tp ramai jua merasa pahitnya cinta..Bagi utk melupakan cinta dlm hati mmg perit bg yang mahu melepaskannya..Tapi percylah cinta bukan segalanya..
Janganlah sesekali kita mengatakan tdk mahu bercinta lagi atas krn kekecewaan yg pernah kita lalui,berdoalah tawakalah krn sinar cahaya akan berada bersm kt sikit masa lagi.........





*kini aku redha kehilangannya,dan aku tahu dia sdg bahaga malah aku tidak rs cemburu krn dia sbnrnya bukan cinta yg sbnr2 cinta dlm hidup aku~farra~



No comments:

Post a Comment