Slideshow

Tuesday 25 October 2011

Family ~SALAM PERKENALAN~(EPISOD 1)

Nak kenal2 dgn family aku tak?? erkk xnak..xnak xpelaa...lantak ko la..
pd yang nak mehla skodeng2 gmbr2 family aku neh...
Kita mula dgn semua dulu...  aku ada 8 org adik beradik..6 perempuan 2 lelaki..tapi abg aku sorang dah meninggal dunia kemalangan jalan raya pd hari raya haji yang pertama pd tahun 1987..kini kami tinggal tujuh..sorang lelaki dan 6 perempuan.. :)
Inilah keluarga aku,ramai tak? ermm tp xsume ada neh..ada lagi yang xde..abg yg lelaki abg2 ipar dgn abg aku sndiri of course laa xnak bergambar..nyampah betul..selalu hilang bila org nak bergambar..nak plak abg aku tuh..huh...sabo je la.
pic ni kitaorg amik ms anak buah aku kawin..anak kak long yg kedua dan cucu pertama dlm keluarga aku yg berkahwin.
pic ni xjelas sgtlaa..sory ek..ala skodeng sket sudah la..ye tak?



Inilah  emak aku..al-fatihah utk arwah mak,semoga dicucuri rahmat dan ditempatkan di kalangan org beriman..
Pic ni amik sebulan sblm mak sakit teruk...rindunya la mak.
Muka aku mcm muka mak tak??? mestila sama kan ,anak mak neh..akak2 aku pun ckp bukan muka je mcm mak...kuat membebel pun mcm mak...hehehe.Dulu masa mak ada pun mak ckp..aku lagi kuat membebel dr mak..xleh lah nak imbas kngn dgn mak wat ms ni..nnti aku nangis non stop..kita buat entry lain nnti keh ttg mak..I LUV U MAK .






Inilah wajah abah..Inilah ayah aku.Abah pun dah pergi tinggalkan aku hampir 8 thn tp rs mcm br smlm..AL-FATIHAH utk arwah abah.moga abah tenang disana..Ramai yg xprnh tgk rupa abah dan rsnya xde yang pernah kot melainkan yg sekampung la..hehehe..org kata muka abah macam sudin dlm cite p.ramlee tu.tinggi abah,bentuk bdn abah malah senyuman abah.Maaf ye kwn2 sbb aku xde pic abah yg ade kaler,sume tinggal kat kampung.cuma pic ni je ada dlm wallet aku..Abah sorang yg sgt sporting,peramah malah kuat sabar,abah penyayang..abah sglnya dlm hidup aku..terlalu singkat masa utk aku luahkan pd abah dan tunjukkan pd abah betapa aku syg abah..aku masih belajar lagi abah dah tinggalkan aku.Abah xpernah jentik,cubit,pukul malah sakiti.abah suka cium dahi aku dan aku suka cium pipi abah.Abah sy syg abah sgt2 sy rindukan abah..hidup sy rs mcm kurang kasih syg bila xde lagi org kucup dahi sy bila sy menangis dan ketawa..ABAH..sy rindu abah.


Ini kak long aku..kak long garang..sume takut dgn dia..rajin cr duit,bisnes mcm2..dgn bisnes kueh leh hidup sng smpai skrg..alhamdulilah..Kak long ada 4 org anak...sume dah besar..kini kak long la mak kak long la ayah...
Ni suami kak long,abg ipar aku india muslim tapi keperibadian dia sgt bgs..taat pd agama,malah leh jd cnth pd suami2 yang ado..pd pndpt aku la..hehehe..Abg ipar aku ni ms muda ensem mcm amitha bachan mukanya sbb tulah akak aku tergoda kot..kui..kui..kui..alhamdulilah kini abg ipar sedikit sebanyak adalah pengganti abah..
gambar kat bwh ni gmbr kak long sekeluarga.. anak sulong yang baju biru lembut tuh,yang baju kuning tu dah kawin..so maknanya aku dah jadi nenek la..hahaha nenek muda..baju kuning tuh sama umur dgn aku..anak kedua kak long aku.yang lelaki yg ketiga,yang bongsu tu baju coklat,belajar kat upsi..arwah sgt syg tuh yang lelaki tuh..mak panggil dia "jantan"kui..kui..kui..dia plak selalu menyakat arwah mak smpaikan satu keluarga ketawa..yang bongsu ni ksygkan semua sbb dia la jaga arwah mak ms mak sakit dan aku kat kl kerja..mandikan bedakkan wan dia dan mcm2la..wan dia syg sgt kat dia..terima kasih aini.
ni pic anak2 kak long aku...1)iena 2) abby  3) anwar  4) aini
ni  family kak ngah dgn anak dia2
Kakak no dua aku ni berckp mmg lemah lembut tp kdg kala xgak ..suka pd seni hiasan...skrg plak suka buat bisnes kecantikkan..pndai amik hati org mgkin sbb cara dia bergaul..klu kita sakit ati kat dia dgr cr dia berckp xjd nak marah.pandai ek susun ayat ek..kak ngah selalu pesan klu nak berjaya dlm hidup kunci dia satu je jgn lawan ckp mak dan abah dlm erti kata jgn derkaha..dia pesan cmtu kat aku sbb aku ni mulut laserrrrrrrrr sket kot..baikla ngah..skrg mak dan abah dah xde..jdnya jgn lawan ckp kowang la kan kan kan..heheheeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeee
ni pic aku dgn akak long kakngah dan kak nora..bab2 sume nyer..kak long je kecik
pic terbaru masa raya..aku dgn kakak2 dan anak2 buah perempuan..yg lelaki tu sape??? itulah abg kandung aku..dpt gak tangkap dia ms raya tuh ajak bergambar..hampeh tul susoh sgt nak bergambar..abg bila nak kawin neh?? jwpn dia suh lpskan adik dia yg bongsu dulu..sape tu?? aku la hehehe..jodoh lum smpai.abg kawin la dulu yek..



INILAH BAKAL2 YANG AKAN MENERUSKAN KETURUNAN KAMI..anak2 buah aku la..anak aku dgn abg aku je xde sbb kami masih single..lalalala...tp ni yg besor2 je..yang kecik2 jap lagi..

No comments:

Post a Comment