Slideshow

Thursday 22 September 2011

C I N T A ? ? ? ? ?


“Adakah anda merasa SUKA dengan perhubungan itu? Adakah ia membahagiakan anda? Adakah anda merasa diri disayangi dan dicintai?”
– Jika TIDAK, maka itu BUKAN CINTA…SIMPLE!
Cinta amat membahagiakan jika ia benar-benar cinta. Cinta amat menggembirakan…cinta akan membuatkan kita amat teruja dengan pasangan kita. In fact wajah yang suram, apabila melihat kehadiran orang yang dicintainya pun pasti akan berubah ceria.
Bayangkan… hanya dengan kehadiran dia saja tu, kita sudah ceria… belum dibelai mesra, diusap rindu lagi tu hehe.. Syookkk sangat kan? Lepas tu berkahwin, dan dapat zuriat… pergghhh lagilah sayang dan cinta sesangat sehingga ia membuatkan kita rasa ALIVED!
Bila tak dapat berjumpa pula, punya lah rindu… rindu serindu, rindunya. Tambah lama tak dapat bercakap… aduuhhhh senak dada nihhh… dan bila dapat bercakap kat phone je ni, aduhhh “I miss you soooooo much!” kata dia, kita pun “Ya Allah…. sayaaaaaang you sangat!” Hehe…well, maka itulah cinta beb!
Sometimes bila dah lama tak rasa cinta tu… situasi-situasi tadi bagai tidak pernah kita rasakan, padahal you all ni pernah sangat!… dan sebenar-benarnya, kadang-kadang tu kita yang buat perhubungan itu complicated, padahal ianya sangat simple.. kita yang sengaja anggap ianya confusing dan complex.
In fact selepas baca artikel ni sure masih ada yang kata :-
  • “Cinta itu racun, ia membunuh jiwa dan raga… cinta itu memeningkan, cinta itu complicated, lelaki susah nak faham… wanita membosankan bila terlalu cinta, gua bukan kaki jiwang, tak main lah rindu-rindu…macam-macam lagi lah tanggapan negatif terhadap cinta.”
Sebenarnya, mereka yang berfikiran begini, asalnya adalah mereka yang pernah teruk dikecewakan cinta, pernah gagal dan gagal lagi…which is to me, it’s normal.


The fact is, setiap orang ada yang bernasib baik, ada yang sebaliknya… kebetulan nasib tidak baik so kita bercinta dengan silap orang, lalu…orang yang tidak bertanggung jawab inilah yang membunuh jiwa anda… BUKAN cinta itu! Pasangan anda yang memeningkan anda, mengecewakan hidup anda… BUKAN cinta itu!
Jika anda tanya lagi adakah ini cinta? Definitely I akan jawab itu BUKAN CINTA! Kerana cinta membahagiakan dan membuatkan anda SANGAT SUKA berada di dalam perhubungan itu, Cinta bukan racun yang membunuh!
Sedari satu perkara penting ini :-
  • Anda mungkin sudah bersama dia bertahun-tahun, anda mungkin sudah menjalin hubungan intim dengannya sekian lama, tetapi anda tidak bahagia, anda masih kesepian walaupun anda mempunyai, konon ‘Yang Tercinta’ – obviously anda sebenarnya BELUM BERTEMU CINTA yang sebenar-benarnya cinta.

“Jika ia mengukirkan senyuman di wajah ku walau sudah berzaman lamanya,  jika ia sangat membahagiakan ku setiap kali nafas ku hela, maka itulah CINTA!”

No comments:

Post a Comment